perjantai 25. huhtikuuta 2014

Kodinkoneostoksilla

Pääsiäisenä postiluukusta jaettiin Gigantin mainoslehti, jossa oli tarjouksessa Matsuin keraaminen liesi hintaan 249 €. Tarjouslehti oli täynnä ns. viikkotarjouksia, jotka olivat voimassa 22.4. alkaen, heti pääsiäisen jälkeen siis. Keskiviikkona marssin määrätietoisesti töiden jälkeen Tammiston Giganttiin ostamaan hellaa. Ihastelin Matsuin tarjoushellan näytekappaletta hetken ja marssin myyjän luo. Keskustelumme eteni jotensakin näin:

- Hei. Mä ostaisin tuollaisen Matsuin tarjoushellan.
- Okei, pieni hetki (näpytystä koneella). Joo, ei meillä ole niitä.
- Ai ne on loppu?
- Ei niitä ole vielä tullut ollenkaan, ensi viikolla tulee.
- Ahaa. Harmin paikka, että niiden toimitus on viivästynyt kun oli se mainoslehtinenkin.
- Ei, ei se toimitus ole viivästynyt. Mutta sellaisen voi nyt varata ja ostaa, ne toimitetaan sitten myöhemmin.
- Juu, mä haluaisin hellan mukaan nyt. Onko teillä muuta saman hintaista hellaa, jota olisi paikalla?
- Pieni hetki mä katson (näpytystä koneella). Eipä taida olla.
- No sit ei voi mitään. Mut mä ottaisin tuollaisen Gorenjen liesituulettimen 60 cm leveenä ja aktiivihiilisuodattimen.
- Ei meillä ole niitä kuin 50 cm leveenä, mutta verkkokaupasta voit tilata sitä leveempää.
- Enpä mä taida, mutta kiitti kuitenkin.

Siirryin seuraavaan kauppaan, Tammiston Expertiin.
- Moi, onko teillä joku halpa lattialiesi myynnissä, jonka saisi heti mukaan?
- On, meillä on tuo Hoover-Helkama, joka maksaa alle 300 €.
- Kuule, mä otan sellaisen.
- Pieni hetki, näyttäisi olevan yksi kappale jäljellä. Mä vielä tarkistan (näpyttelyä koneella). Kuule, ei niitä olekaan. Mut meillä on täällä toinen saman hintainen, 295 € maksava hella, josta ei ole enää näytekappaletta esillä.
- Mä otan sen, kiitos. Minkälainen se mahta olla?
- Suunnilleen samanlainen kuin tuo, mutta vanhempi malli.
- Okei. Onko teillä muuten 60 cm liesituuletinta aktiivihiilisuodattimella?
- On.
- Otan sellaisenkin, kiitos.

Nyt on Rosenlew-merkkinen lattialiesi ja Savo-liesituuletin, vaikka ostaminen meinasi tyssätä alkuunsa. Kodinkoneiden shoppailu on tehty nykyisenä verkkokauppashoppailun aikana aika haastavaksi, varsinkin jos haluaa tuotteen heti mukaan. Itsekin normaalisti ostan kodin elektroniikan verkosta, mutta tällä kertaa en halunnut odottaa toimitusta yhtään päivää. Taas oppi jotain uutta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti